Enova365 a ustawa o sygnalistach – jak system pomaga firmom w jej realizacji?
powrót do listyOd 25 września 2024 roku obowiązuje w Polsce ustawa o ochronie sygnalistów, tj. osób zgłaszających naruszenia prawa w firmach czy jednostkach publicznych. W związku z nią tysiące podmiotów muszą przygotować nowe kanały i procedury umożliwiające anonimowe zgłaszanie nieprawidłowości.
Wychodząc naprzeciw tym potrzebom enova365 wprowadziła funkcjonalność wspierającą obsługę zgłoszeń sygnalistów. Narzędzie pozwala na anonimowe zgłaszanie naruszeń prawa oraz monitorowanie stanu zgłoszeń. W specjalnym rejestrze naruszeń można znaleźć wszystkie zgłoszenia, od momentu ich przyjęcia, przez przetwarzanie, aż po zakończenie, wraz z informacjami na temat każdej sprawy.
Rejestr naruszeń zgłoszonych przez sygnalistów
Pracownicy-sygnaliści mogą w łatwy sposób zgłaszać naruszenia z poziomu Pulpitu pracownika. W zakładce Sygnaliści/Rejestr naruszeń dostępny jest formularz, w którym można opisać zgłoszone naruszenie.
Formularz zgłoszenia naruszeń przez sygnalistów w pulpicie pracownika enova365
Po zatwierdzeniu zgłoszenie trafia do Rejestru naruszeń i zostaje przekazane pracownikowi obsługującemu zgłoszenia sygnalistów. Następnie może on skierować je do osoby odpowiedzialnej za podjęcie działań korygujących, która otrzyma automatyczne powiadomienie o konieczności działania.
Ustawa o ochronie sygnalistów to powszechny krok w stronę większej transparentności i odpowiedzialności w miejscach pracy. Enova365 udostępnia gotowe rozwiązanie systemowe, które znacząco ułatwia i przyspiesza realizację obowiązków związanych z nowymi przepisami.
Jeśli korzystasz już z systemu enova365, wypróbuj nową funkcjonalność. A jeśli nie jesteś jeszcze użytkownikiem, ale chcesz przetestować bezpłatnie opisane rozwiązanie - skontaktuj się z nami i sprawdź jak enova365 może usprawnić funkcjonowanie Twojego biznesu.