Anna Biedrzycka
Enova365 uspójniła nasze źródła danych księgowych i kontrolingowych, gwarantując ich kompletność oraz ciągłą migrację. Przed wdrożeniem braliśmy jeszcze pod uwagę inny system, ale w decyzji o wyborze enova365 zadecydowała jej elastyczność i opcja udostępniania pełnej bazy danych. Kluczową zaletą współpracy jest też możliwość wdrażania zaawansowanych, customowych rozwiązań odpowiadających na specyficzne potrzeby naszego biznesu.
Anna Biedrzycka
IDEAMOTIVE

Wdrożone moduły

Księgowość, Handel, Business Intelligence, Elektroniczny obieg dokumentów

Wyzwanie

Ideamotive to polska firma technologiczna specjalizująca się w dostarczaniu specjalistów IT, rekrutacji oraz wdrażaniu nowych technologii. Jej misją jest wspieranie dużych przedsiębiorstw w zaspokajaniu ich potrzeb technologicznych poprzez zapewnienie najlepszych ekspertów.

Rozbudowana baza współpracowników oraz klientów i sam charakter branży - to główne czynniki sprawiające, że Ideamotive zależało na wysokiej jakości danych do zasilania firmowych analiz i raportów.

Wyjściową potrzebą była konieczność integracji oraz automatyzacji danych księgowych i kontrolingowych tak, by ujednolicić źródło ich pochodzenia i efektywniej je wykorzystywać. Najważniejsza z punktu widzenia firmy jest bezpieczna agregacja i migracja danych, które są następnie analizowane w różnych przekrojach w oparciu o nadane wymiary.

Rozwiązanie

Enova365 umożliwiła wprowadzenie wymiarów kontrolingowych i konfigurację zestawień - m.in. raportu cash flow w ujęciu miesięcznym, kwartalnym czy rocznym, opartego o dane z dziennych księgowań wyciągów bankowych. 

Choć Ideamotive korzysta dodatkowo z zewnętrznego narzędzia do analizy danych, enova365 okazała się w tym przypadku kluczowym pośrednikiem kompletującym wszystkie informacje księgowe i podatkowe z różnych obszarów działalności i przekazującym je dalej. Pozwala to na skuteczniejszy monitoring bieżącej sytuacji finansowej firmy. 

Firma skorzystała także z możliwości bezpośredniego połączenia z bankiem (tzw. WebService). Funkcjonalność ta umożliwia stały monitoring płatności za faktury sprzedaży, dostęp do dziennych wyciągów bankowych i śledzenie poziomu płynności spółki oraz wysyłanie paczek przelewów do banku, co znacząco skraca proces ich realizacji.

Ideamotive postawiła także na moduł Handel, który pozwolił zautomatyzować wysyłkę faktur w ramach elektronicznego obiegu dokumentów. Rozwiązanie gwarantuje ograniczony dostęp do części z nich tylko dla określonej grupy pracowników. 

Same dokumenty sprzedażowe zostały dostosowane do potrzeb Klienta zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym (automatyczne generowanie dwujęzycznych faktur PL/ENG z indywidualnym numerem). Wdrożone rozwiązanie powiadamia też o konieczności zapłacenia danej faktury.

 

Korzyści

  • Agregacja i integracja w jednym miejscu danych księgowych oraz kontrolingowych znajdujących się w pozostałych systemach - kluczowa oszczędność czasu poświęcanego dotychczas na ręczny transfer danych

  • Raport cash flow opierający się o dane pozyskiwane poprzez rozwiązanie WebService

  • Możliwość nadawania wymiarów kontrolingowych dla danych księgowych, które zasilają raport P&L spółki 

  • Elektroniczny obieg dokumentów z różnymi ścieżkami i poziomami dostępu

  • Oszczędność 30 min dziennie przy generowaniu faktur i wysyłce przelewów

Zobacz jak działa enova365

Jeśli chciałbyś poprawić wydajność Twojej firmy oraz przyśpieszyć pracę, zostaw nam kontakt do siebie.
Oddzwonimy do Ciebie niebawem.
keyboard_arrow_up